Навчання грамоти

 

1 частина









2 частина









15.06.2021

Письмові вправи для виконання в зошитах

1.Спиши слова, вставляючи, де треба, м’який знак.

    Бат__ко, клад__ка, дон__ка, тон__ка, ред.__ка, син__ка, спин__ка, шпил_-ка, пил__ка, міл__ко.

2. Спиши, змінюючи слова за зразком.

Мисливці -  мисливець;                         Вихователь - вихователі ;

діти - …… ;                                                   портфель - …. ;

зайці - ….. ;                                                   зошит - ……. ;

вози - ….. ;                                                     гай - …… ;

озера - ….. .                                                   лист - …… .

    3. Спиши текст, виконай звуко буквенний аналіз виділених слів.

Мак

      Мак завжди високо цінувався в народі як харчовий продукт. З маком пекли пиріжки, варили вареники, ним заправляли кутю, посипали бублики, святкові паляниці.

       На свято Маковія мак у букеті з чорнобривцями та васильками освячували в церкві і вважали його оберегом від нечистої сили.

4. Спиши. Підкресли слова, які відповідають на питання що?

    Багато, малює, крейда, майонез, голуб, Дмитро, молот, червоний, ковзани, ковзати, грак, пиляють, праця, країна, портфель, учень.

5.Спиши слова і поділи їх дужками знизу на склади.

   Яків, сім’я, гаї, ялина, Рая, Юрко, шию, Єва, журавлі, весна, читає, їжак, їде, Київ, обрій, горизонт.

6. Випиши з вірша назви дій (дієслова).

Тим, що в поле йдуть орати,

що плуги міцні кують,

що будують теплі хати,

пишуть книги нам читати,

 з шкіл науку  надають, -

шана й дяка їм велика

од людей на вічні віки.

7. Добери до слів – предметів ознаки предметів (прикметники).

Зразок:  Дерево(яке?) високе;

                   вишня (яка?) …… ;

                   вода (яка?) …… ;

                   учень (який?)….. ;

                   молоко (яке?)   …… ;

                   сонце (яке?)   …… ;

                   день(який?)….. .

8. Склади речення і запиши їх, вставляючи пропущені букви.

1. Холодна минула з__ма. 2. До хлібороби підготувалися в__сни. 3. Вони  з__млю  у висіють з__рно.

9. Спиши вставляючи пропущені букви.

Джерельце

           У  н__зині  дз__рчало джерел__це, в__селе, дзвінке!

          У джерел__ці купала свої віти плакуча в__рба. Разом їм було дуже добре. Джерел__це напувало в__рбичку. А вона захищала його від пекучого сонця.

           А восени опали у воду з  в__рби  л__сточки .

10. Закінчи речення та запиши.

Діти вчаться в __________ . Художник малює __________ . Мама готує __________.  Ліки беремо в ________ .

Білка сидить на ________ .

11. Допиши слова, які пишуться з великої букви.

Назви міст – __________ , _________ , __________ ,  ___________ , __________.

Імена – __________ , _________ , __________ ,  ___________ , __________.

Назви річок – __________ , _________ , __________ ,  ___________ , __________.

Клички тварин - __________ , _________ , __________ ,  ___________ , __________.

12. Запиши слова в алфавітному порядку.

Олівець, акула, диван, телевізор, яблуня, кролик, зошит, папір, ферма, Юлія, йод.


Підбір звукових моделей до слів

 

Правила:

1.     Буква я, ю, є на початку слова (яблуко [й а б л у к о] , Юра [й у р а], єнот [й е н о т]), після голосного звуку (рояль [р о й а л'], приют [п р и й у т'], боєць [б о йе ц']) та апострофа (м’ята [м й а т а], в’юн [в й у н], п’єса [п й е с а]) позначає два звуки [й][а], [й][у], [й][е]. 

 

2.     Якщо буква я, ю , є знаходиться  після приголосного звуку (шлях [ш л' а х], нюх [н' у х], синє [с и н' е]), тоді попередній приголосний м’який або пом’якшений твердий приголосний, букві я,ю,є відповідає звук [а], [у], [е]. Для пом’якшення твердого звуку після нього ставлять знак пом’якшення ’: [п а п’ і р]

3.     Якщо після приголосного звуку ідуть букви І, Ь, тоді попередній приголосний звук буде м’яким (дім [д' і м]) або пом’якшеним твердим звуком (для пом’якшення твердого звуку після нього ставлять знак пом’якшення ’: папір [п а п’ і р]).

 

4.     Буква Ї завжди позначає два звуки [й][і]: їда [й і д а], солов’ї [с о л о в й і].

 

5.     Якщо приголосний звук стоїть в кінці слова або після нього ідуть букви А, Е, И, О, У, апостроф чи інші приголосні, тоді він завжди твердий: рука [р у к а]. 

 

6.     Буква щ завжди позначає два звуки [ш][ч] : дощ [д о ш ч], щука [ш ч у к а].

 

7.     Коли буквосполучення дж, дз позначає один звук [дж], [дз], вимовляйте ці звуки злито, не ділячи їх на два: джміль [дж м’ і л'], дзвін [дз в’ і н']. 

 

8.     Буква знак м’якшення і апостроф не є звуками, вони лише позначають відповідно м’якість чи твердість попередніх приголосних.

 

9.     В українській мові м'якість звука [ц'] в кінці слів позначається знаком м'якшення (ь): молодець, прапорець, олівець, оселедець

 

Завдання:

зробити звукову модель слів – переписати слово в зошит і поряд зробити звукову модель.

Приклад: щітка – [ - = o - - o]

Дощ, кущ, країні, дзень, дзвін, вузько, кружляють, пильно, осінь, запам’ятай, осінь, корова, свиня, заєць, диван, шафа, чайник, спідниця, черевики, красива, хитра, кмітлива, теля, кіт, голуб, зозуля, змія, комар, шершень, зірка, дуб, пень, довбня, кімната, метр, сміх, перемога, гурт, фінанси, геркулес, дизель, кольт, браунінг, рентген, маузер, реглан, силует, донжуан, ручка, перо, галіфе, панама, країна, папір, сонце, щастя, подружжя, телебачення, гитарист, люди, окунь, зозуля, поле, вітер, посуд, клавіатура, квітка, бджілка, Дніпро, щастя, простота, навчання, насіння, гудиння, козацтво, молоко, кисіль, папір, сонце, небо, ім’я, сирота, забіяка, нахаба, антресоль, бандероль, бешамель, ваніль, вуаль, емаль, каніфоль, консоль, мігрень, обитель, папороть, путь, розкіш, філігрань, фланель, аерозоль, нежить, псалтир, рояль, сажень, толь, тунель, тюль, фенхель, шампунь; біль, дріб, живопис, запис, літопис, зяб, кір, машинопис, напис, опис, перекис, пил, підпис, полин, поступ, пропис, розсип, рукопис, сибір, сип, сироко, вітер, собака, степ, степінь, ступінь, торнадо, ґандж, дрож, жужіль, кужіль, купіль, фальш, ведмідь, акула, джміль, комаха, будівельник, обрій, подих; кравчиня, хмара, радість; озеро, курчатко, натхнення, якір, токар, козир, аптекар, господар, бібліотекар, лицар, ледар, цар, супутника, села, коня, поля, плану, піску, стилю, краю і т.д.

28.05.2021

Збірка завдань на літо:

Читаємо влітку:

1. Андрусяк І. «Зайчикова книжечка»

2. Буцень О. «Зараз», «Горобчик»

3. Будяк А. «Неболейка»

4. Вишня О. «Любіть книгу»

5. Голобородько В. «Віршів повна рукавичка»

6. Забіла Н. Казки

7. Ільченко О. «Пригоди динозавриків», «Мандрівка дощинки»,

    «Де живуть тварини»

8. Коломієць Т. «Гарна хатка у курчатка»

9. Лущевська О. «Втеча»

10. Малкович І. «Останній розява»

11. Пантюк С. «Неслухняники»

12. Павленко О. «Абетка ярмарок»

13. Січовик І. «Весела грамота»

14. Сняданко Н. «Країна поламаних іграшок»

15. Українські народні казки

16. Чуб Н. «Поні, який хотів побачити море»

17. Ярмиш Ю. «Їжачок та соловейко»

18. Іваненко О. Казки

19. Павличко Д. «Пригоди кота Мартина»

20. Письменна Л. «Як у Чубасика сміх украли»

21. Носов М. «Пригоди Незнайка», «Живий капелюх», «Латка», «Карасик», «Вітя Малєєв в школі і вдома», «Фантазери»

22. Перро Ш. «Казки матінки Гуски»

23. Бианки В. Казки, «Лісова газета», «Синичкин календар»

24. Ушинський К. «Чотири бажання», «Велетень і карлики», «Вчений ведмідь», «Лісовик», «Васька»

25. Харріс Д. «Казки дядечка Рімуса»

26. Сухомлинський В. оповідання та казки

27. Нестайко В. «Олексій, Веселик і Жарт-Птиця»

28. Андрусяк І. «Зайчикова хатка»

29. Мартинов В. «Як колобок визволяв принцесу з лап дракона Ковтай-не-Жувавши»

30. Савка М. Казка про старого Лева; Босоніжки для стоніжки.

31. Поклад Н. «На веселій вулиці»; «Небилиця».

32. Костецький А. «Дивна звичка»; «Починається весна»; «Рибалка-дивак»; «Не хочу»

33. Дерманський О. Пригоди вужа Ониська ; Казки дракона Омелька.

34. Воронина Л. Прибулець з країни нямликів; Слон на ім'я Гудзик.

35. Астрід Лінгрен «Про Карлсона що живе на даху»


Коментарі